-Franciatanulás (franciául tanuló, és franciául tudó részére)
2019- 2020 tanévben : Költözés miatt nincs átmenetileg foglalkozás! A Hüvösvölgyben fogom folytatni.
KEDDEN reggel 9.15 órakor :
40 perces foglalkozás 0-4 éves kisgyerekek részére : 1500 forint / 40 perc Ekkor énekelünk, mondókázunk, körbe és a tér keresztül megyünk, mesélek, játszunk, a szülők bent maradnak a kisgyerekekekkel.
SZERDA délután :
3.30 órakor való kezdéssel : 40 perces (1500 forint) kisgyerekek (0-4 éves) számára, mondókás, éneklős, körjátékos, mesélős foglalkozás. A szülők ott maradnak.
4.30 órakor való kezdéssel : 60 perces foglalkozás (2200 forint) 5-8 éves gyerekek számára : 2200 forint / 60 perc.
5.30 órakor való kezdéssel : 60 perc foglalkozás (2200 forint) 6-10 éves gyerekek számára
színjátszókör franciául máshol tanuló (iskolában, egyéb úton) gyerekeknek: lsd a Színjátszókör nevű menüpontot!
A foglalkozásra csak rendszeresen érdemes és lehet jönni, köszönöm megértéseteket! Nincs bérlet, viszont félárat kell fizetni amikor nem tudtok jönni (tehát ha szerda délután nem jössz, akkor mégis fizetsz 1100 forintot) és legkésőbb aznap délig szóltok -délutáni foglalkozás esetén; reggeli foglalkozás esetén reggel 7ig kell szólni legkésőbb- Ha nem szóltok előre, akkor a teljes összeget kell kifizetni távollét esetén.
A francia nyelvű foglalkozásokon - ha egész pici vagy- énekeket és mondókákat fogsz tanulni, csoportos játékokban fogsz résztvenni. Ha már egy kicsit nagyobb vagy (5 évestől), egy könyv körül fogunk játszani. Sok mindenfélét csinálunk.
Az lesz az érzésed, hogy ide játszani, mozogni jösz, de valójában sokat is tanulsz. Nagyon szép kiejtésed lesz. Néha a földön ülsz vagy fekszel (ha úgy is tudsz figyelni), néha széken ülsz - amikor pl. mesélek neked-, néha aktiv mozgást kérek tőled, mert mutatnod kell nekem valamit, vagy eljátszani az éneket, a mondókát.
Azt tapasztaltam, hogy aki franciául tanulni jön hozzám, az azért jön, mert szeret jönni. Valójában ez előfeltétele annak, hogy a gyerekek francia nyelvkészsége és kulturális ismeretei fejlődjenek.Ezért is zajlanak oldott hangulatban a foglalkozások. Ha valaki figyeli a francia órát, látja, hogy sok minden történik és a gyerekek játszva tanulnak.
Én is csodálkozom amikor kiderül, hogy 4-5 éves, de már 3 éves gyerekek is szívesen ismételnek szavakat, kifejezéseket vagy mondatokat. A gyerekek szeretnek szépen beszélni és türelmesen belátják, hogy ez rögtön nem mindig sikerül. Kitartóak.
Szükséges, hogy mindez a szülőknek és gyerekeknek egyaránt fontos legyen. A motiváció az elsődleges feltétel. Igyekszem természetesen ezt megerősíteni!
Eredmények : heti egyszeri francia foglalkozás keretében a szókincs különböző területei válnak ismertté és a gyerekek nyelvtudása látványosan fejlődik. A mondókák, énekek, és visszatérő mindennapi kifejezések révén strukturákat tanulnak meg kivülről: ilyenek például az udvariassági formák, a köszönések és az időjárással kapcsolatos kifejezések.
Magától értetődik, hogy heti egyszeri foglalkozás alkalmával a gyermek nem sajátítja el a nyelvet. Az ilyen foglalkozások azonban elmélyült és intim kapcsolat kialakításához segítenek az „idegen“ nyelvvel, pozitív asszociációkat hoznak létre magával a nyelvtanulással, hozzászoktatnak a szép kiejtéshez, előkészítik és megalapozzák az intenzív nyelvtanulást. Ez utóbbi a nyelvtan közvetítésével aztán később, 11 éves kor után indulhat meg. Ekkor rendszereződhet a korábban játékosan elsajátított tudás.
Ismerek egy olyan szülőt, akinek kislánya rendszeresen jár hozzám, és ő is minden nap legalább egy félórát foglalkozik franciául vele pici kora óta. Sok DVD-t és CD-t is hallgat franciául. Kislányába így épült be erős érdeklődés a francia nyelv iránt. Ennek eredménye gyanánt 5-6 éves korában ez a kislány már beszélt franciául, habár természetesen szerényebb szókinccsel mint magyarul. A francia neki már nem idegen nyelv.
A foglalkozások kiscsoportosak.